Înapoi la lista de articole

5 motive pentru care dentiția temporară este importantă

Există o concepție greșită în mod obișnuit că dinții copiilor nu trebuie să fie îngrijiți deoarece vor cădea într-o zi.

Dinții temporari mai sunt numiți și dinți de lapte. Este primul set de dinți care erupe în gura copilului cazand intr-o ordine naturala cu varste cuprinse intre 6 si 12 ani.

Voi explica de ce este important să aveți grijă de dentiția temporară, sperând să-i ajut pe părinți să-și motiveze copiii cu privire la periaj și folosirea atei dentare periodic. Voi trece prin cinci funcții importante ale dinților bebelușilor.

1 - Eruperea dinților permanenți

Dinții temporari sunt esențiali în dezvoltarea osului și a mușchilor de la nivelul feței inferioare, deoarece acestea mențin distanța corectă în maxilar pentru ca dinții permanenți să erupă mai târziu. Copiii își pierd dinții temporari într-o ordine naturală care permite dinților permanenti să iasă când sunt gata sa erupa. Dacă dinții copilului cad mai devreme, această comandă este întreruptă și este posibil să nu existe spațiu suficient pentru ca dinții adulți să explodeze corect.

2 - Cavitațile dinților de lapte pot provoca infecții

O cavitate este o infecție bacteriană a smalțului și a dentinei unui dinte. Dacă nu este tratată, bacteriile pot ajunge în interiorul unui dinte al bebelușului și pot provoca o infecție suplimentară care poate ajunge la gingii sau la dintele adult.O infecție gravă poate deveni un abces dentar care poate determina umflarea, durerea și disconfortul copilului. Infecția ar ajunge, de asemenea, să pătrundă în sânge și să ajungă în alte părți ale corpului.Rar, o infectie dentara se poate raspandi in creier, cauzand abces cerebral, care poate fi o conditie fatala.Examinările periodice dentare, de preferință la fiecare 6 luni, pot ajuta la interceptarea și tratarea cavităților mai mici înainte ca acestea să provoace probleme mai grave.

3 - Dezvoltarea unor obiceiuri de igiena orală

Este întotdeauna mai ușor să ne obișnuim cu obiceiurile bune atunci când începem de mici. De aceea, îngrijirea pentru igiena orală are șanse mai mari de a rămâne pe toată durata vieții, dacă este inițiată foarte devreme când un copil este foarte tânăr. Dinții bebelușilor încep să erupă la vârsta de 6 luni. În acel moment, numai părinții pot curăța dinții copilului. Un copil ar trebui să înceapă să se spele la vârsta de 3 ani, dar supravegheat de un adult. La vârsta de 6 ani, un copil se poate peria singur. Flossingul(folosirea atei dentare) ar trebui să înceapă de îndată ce doi dinți erup strâns unul lângă celălalt. Este nevoie de timp pentru ca un copil să fie capabil să foloseasca ata dentara singur, iar părinții trebuie să il ajute întotdeauna până la vârsta de 7-10 ani.

4 - Mâncarea și consumul de alimente

Fiecare dinte are un rol de mestecat în gură. Incisivii taie alimente în bucăți mai mici de mestecat. Caninii prind si rup alimentele. Molarii mesteca, zdrobesc si macina restul bucatilor. Copiii care au o mulțime de cavități sau care au pierdut din dintii de lapte prea devreme nu vor putea consuma în mod normal mâncarea. Multe asociații pediatrice de stomatologie au remarcat faptul că copiii care au probleme cu dinții primari pot fi foarte subponderali, datorită durerii sau dificultății în timpul consumului de alimente . Un copil care are deficiențe nutriționale va avea, de asemenea, o influență negativă asupra dezvoltării cognitive.

5 - Dezvoltarea discursului copilului și zâmbetul copilului

În afară de mestecare, dinții joacă un rol important în pronunția anumitor litere. Având toti dinții, temprorari sau permanenti , vă ajută să puteți spune toate cuvintele (în toate limbile diferite) și puteți comunica cu ceilalți. Pierderea unui dinte pentru un copil pentru un timp indelungat va compromite discursul.

Dinții sunt, de asemenea, parte din zâmbetul unei persoane. Dinții frontali sunt un loc obișnuit în care un copil ar putea avea cavități (carie dentară precoce). Dacă un copil are pete de culoare brună pe dinții din față, ei pot fi conștienți de acest lucru, în special la școală, și poate scădea stima de sine.

Concluzie

Acești dinți temporari sunt importanți în dezvoltarea unui copil și ar trebui să aibă grijă de ei până când acestia cad în mod natural și lasă spațiu adecvat pentru dinții permanenti.

Cunoașteți pe cineva care nu crede că dinții copilului sunt importanți? Luați în considerare posibilitatea ca aceștia să citească acest articol sau să aibă discuția cu dentistul sau medicul dentist pediatru.

Referințe
Tipuri de dinți (Dental Health Foundation Ireland).
Informațiile de mai sus ar trebui utilizate numai ca referință. Orice decizie medicală nu trebuie luată înainte de a consulta un medic.